Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/itravelr/public_html/administrator/components/com_rsfirewall/helpers/rsfirewall.php on line 15
Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν με Πλοίο | itraveller.gr - Ο Ταξιδιωτικός οδηγός σου
Skip to Menu Skip to Content Skip to Footer
Αρχική

Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν με Πλοίο

Όταν χρησιμοποιούμε τα ακτοπλοϊκά μέσα συγκοινωνίας, πρέπει να βρισκόμαστε, τουλάχιστον, μία ώρα πριν την αναχώρηση, στο χώρο επιβίβασης του πλοίου. Αν δεν προλάβουμε τον απόπλου του πλοίου, δεν δικαιούμαστε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, αφού φέρουμε την ευθύνη, για τη μη έγκαιρη προσέλευση, στο χώρο επιβίβασης.

 

Εάν θελήσουμε, για οποιοδήποτε λόγο, να ακυρώσουμε το ταξίδι μας και ειδοποιήσουμε, εγκαίρως, τον ταξιδιωτικό πράκτορα, δικαιούμαστε επιστροφή του 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου. Οι αποσκευές, που δικαιούται να μεταφέρει κάθε επιβάτης, δεν μπορεί να υπερβαίνουν συνολικά τα 50 κιλά βάρους.

Εάν καθυστερήσει να αναχωρήσει το πλοίο μας, δικαιούμαστε κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής. Επίσης, μπορούμε να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να ζητήσουμε να μας επιστραφούν τα χρήματά μας, όπως και να διεκδικήσουμε αποζημίωση, στα πολιτικά δικαστήρια, αν έχουμε υποστεί υπερβολική ταλαιπωρία ή ζημία.

Εάν μείνουμε εκτός πλοίου, παρόλο που έχουμε "κόψει" εισιτήριο, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, ειδοποιούμε, αμέσως, το τοπικό λιμεναρχείο. Η λιμενική αρχή θα καλέσει τον εισαγγελέα, ο οποίος μπορεί να ασκήσει ποινική δίωξη, κατά του πράκτορα, που εξέδωσε το εισιτήριο και κατά του πλοιοκτήτη, όπως και κατά του πλοιάρχου, σε περίπτωση, που διαπιστωθεί μεταφορά υπεράριθμων επιβατών. Πέρα από τις ποινικές κυρώσεις, η λιμενική αρχή μπορεί να επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να αφαιρεθεί, από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, η άδεια σκοπιμότητος δρομολόγησης του πλοίου. Σε περίπτωση, που έχουμε κλείσει θέση, με καμπίνα και βρούμε τη θέση μας κατειλημμένη, μπορούμε να υποβάλλουμε μήνυση, στις λιμενικές αρχές, καθ' ότι η διπλή κράτηση καμπίνας λογίζεται, ως υπεράριθμη κράτηση εισιτηρίου.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού οι επιβάτες θα πρέπει, για κάθε παράπονο να απευθύνονται, στον πλοίαρχο ή στον ύπαρχο του πλοίου. Μετά το τέλος του ταξιδιού, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί στις λιμενικές αρχές ή στην πλοιοκτήτρια εταιρία. Η τελευταία δεν ευθύνεται, για τυχόν καθυστέρηση ή αλλαγή του δρομολογίου, αν αυτό οφείλεται στις κακές καιρικές συνθήκες ή σε εντολή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όταν π.χ. το πλοίο βρίσκεται σε θαλάσσια περιοχή, όπου έχει προκληθεί ναυάγιο.

Εάν μεταφέρουμε το αυτοκίνητό μας, με το πλοίο, είμαστε υπεύθυνοι, για τη φόρτωση και εκφόρτωσή του, στο πλοίο. Εάν, κατά τη διάρκεια της επιβίβασης ή αποβίβασης, συμβεί κάποια σύγκρουση, με άλλο αυτοκίνητο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν καλύπτεται, από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Εάν, όμως, το αυτοκίνητό μας υποστεί κάποια βλάβη, από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, ενόσω βρίσκεται φορτωμένο, δικαιούμαστε αποζημίωση, από την πλοιοκτήτρια εταιρία.

Τέλος, εάν μεταφέρουμε μεγάλα χρηματικά ποσά, αντικείμενα αξίας ή άλλα τιμαλφή, έχουμε τη δυνατότητα να τα παραδώσουμε στο λογιστήριο του πλοίου, για φύλαξη. Σε περίπτωση που αυτά κλαπούν, έχουμε δικαίωμα αποζημίωσης, ίσης με την αξία τους.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. εφιστά την προσοχή των Καταναλωτών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με το γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλέφωνο 2310233333


  Πηγή:Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών